LA ZI ÎN CULTURĂ

„Am lucrat foarte mult ca să reuşim să avem o poveste credibilă” – interviu cu regizorii Horia CUCUTĂ și George ve GANÆAARD –

„Am lucrat foarte mult ca să reuşim să avem o poveste credibilă” – interviu cu regizorii Horia CUCUTĂ și George ve GANÆAARD –

Cînd am scris outline-ul filmului, am lucrat foarte mult ca să reuşim să avem o poveste credibilă care poate fi confundată cu realitatea

 „Pînă la la sfîrșitul secolului al XIX-lea, firele textile au fost vopsite doar cu coloranți naturali” – interviu cu cercetătoarea Irina PETROVICIU –

„Pînă la la sfîrșitul secolului al XIX-lea, firele textile au fost vopsite doar cu coloranți naturali” – interviu cu cercetătoarea Irina PETROVICIU –

În paralel cu facultatea am urmat cursuri de arte decorative la Școala Populară de Arte.

„La Gărîna am făcut și cultură, și educație, și turism” – interviu cu Marius GIURA –

„La Gărîna am făcut și cultură, și educație, și turism” – interviu cu Marius GIURA –

Esbjörn Svensson Trio au fost un fenomen neegalat.

„A fost un traseu lung, deloc facil și foarte profund“ – interviu cu Isabela TENT și Irina MALCEA

„A fost un traseu lung, deloc facil și foarte profund“ – interviu cu Isabela TENT și Irina MALCEA

Între mine și Alice au existat cîteva lucruri în comun.

Despre Zilele Arhitecturii Balneare la Govora – interviu cu Ștefania TÎRCĂ, Radu TÎRCĂ & Irina LECA –

Despre Zilele Arhitecturii Balneare la Govora – interviu cu Ștefania TÎRCĂ, Radu TÎRCĂ & Irina LECA –

Următorul nostru țel vine tocmai în susținerea acestui demers: ne dorim să înființăm un atelier de restaurare și o bancă de materiale, cu ajutorul căreia să dăm o mînă de ajutor atît în ceea ce privește know-how-ul.

 „Încerc să combin știința cu poezia în fiecare lucru pe care-l creez”  – interviu cu artistul Mihai PLĂTICĂ –

„Încerc să combin știința cu poezia în fiecare lucru pe care-l creez” – interviu cu artistul Mihai PLĂTICĂ –

Pentru mine, fotografia a evoluat semnificativ în ultimul timp, devenind un mediu prin care pot explora și exprima concepte complexe

„Nu am adaptat O făclie de Paște, a fost o întîlnire cu acest text”  – interviu cu regizorul Andrei COHN –

„Nu am adaptat O făclie de Paște, a fost o întîlnire cu acest text” – interviu cu regizorul Andrei COHN –

Un răspuns simplu ar fi: de întreaga comunitate, în interiorul căreia el face acest balet pe sîrmă, și de Gheorghiță.

Verde legal

Verde legal

La Malmaison, expoziția se dezice aparent de sindromul white cube-ului în favoarea unei sere care, pe lîngă plante, susține și lucrările dispuse în labirint.

 „Cum de nu i-a legat nimeni?” – interviu cu Liviu TOFAN și Irina-Margareta NISTOR –

„Cum de nu i-a legat nimeni?” – interviu cu Liviu TOFAN și Irina-Margareta NISTOR –

Am citit cartea A fost ca-n filme: cea mai mare afacere a Securității ca pe un roman polițist.

Muzica lui Brâncuși un alt fel de cronică

Muzica lui Brâncuși un alt fel de cronică

Mă gîndeam, deci, că va fi destul de interesant să revăd opera lui, așa, desfăcută, întinsă, expusă la scară mare, însă într-un registru monoton, previzibil, pe aceeași frecvență emoțională.

 Poezie și avatar. Realitatea imaginarului

Poezie și avatar. Realitatea imaginarului

Remarcabile sînt cele cîteva arte poetice ale cărții cu titlu expresiv.

„Piața de carte pentru copii este îndrăgostită de imagine” – anchetă –

„Piața de carte pentru copii este îndrăgostită de imagine” – anchetă –

Bologna este locul unde toți cei din industria cărților pentru copii se adună și unde este expus tot ce a apărut mai bun în lume în ultimul an.

„Acum am ales să vorbim despre iubire” – interviu cu regizorul Emanuel PÂRVU –

„Acum am ales să vorbim despre iubire” – interviu cu regizorul Emanuel PÂRVU –

Povestea pleacă din întrebări pe care Miruna și cu mine ni le-am pus, amîndoi fiind în ipostaze duble – și cea de copii (ai părinților noștri), și cea de părinți (ai copiilor noștri).

 Povara de pe umeri

Povara de pe umeri

Habar n-aveam ce era un atac de panică. Se întîmpla acum mai bine de douăzeci de ani.

Demonii amiezii

Demonii amiezii

Cînd se instalează, degradează eul și, în cele din urmă, eclipsează capacitatea de a da ori de a primi afecțiune

Cuţitul – reflecţii în urma unei tentative de asasinat –

Cuţitul – reflecţii în urma unei tentative de asasinat –

Urmează mai multe lovituri, în gît, în piept, în ochi, peste tot. Simt cum mi se înmoaie picioarele şi mă prăbuşesc.

„Copiii abandonați erau recuperabili, parțial recuperabili și irecuperabili” – interviu cu Ioana CĂLINESCU și Oana DRĂGULINESCU, fondatoarele Muzeului Abandonului –

„Copiii abandonați erau recuperabili, parțial recuperabili și irecuperabili” – interviu cu Ioana CĂLINESCU și Oana DRĂGULINESCU, fondatoarele Muzeului Abandonului –

Muzeul Abandonului este un proiect independent muzeal, digital și participativ, despre fenomenul abandonului copiilor, dar într-un context mai larg al culturii abandonului generalizat

„Curiozitatea și calitatea privirii sînt esențiale”  – interviu cu Adina BRĂDEANU –

„Curiozitatea și calitatea privirii sînt esențiale” – interviu cu Adina BRĂDEANU –

Mi s-a spus de multe ori că aceste note ajută, mediind întîlnirea spectatorilor cu filme pe care, altminteri, nu știu „de unde să le apuce”.

Istoria lumii în 15 orașe

Istoria lumii în 15 orașe

O vizită la Viena în 1900 însemna înfruntarea unuia dintre cele mai captivante, diverse și derutante centre urbane pe care le-a cunoscut lumea.

Introspecții picturale. Confesiuni elective

Introspecții picturale. Confesiuni elective

În prezent, cu excepția momentelor cînd au loc evenimente de cultură și artă la Iași ori la Suceava care să-l solicite personal, artistul trăiește și creează la Iacobeni (județul Suceava), locul natal.

„Eu cred că personajele sînt mult mai interesante decît oamenii” – interviu cu Nicolae MANOLESCU –

„Eu cred că personajele sînt mult mai interesante decît oamenii” – interviu cu Nicolae MANOLESCU –

Nu, pentru că e normal să citeşti diferit la vîrste diferite şi în contexte culturale schimbate.

„Sîntem, poate, la sfîrșitul propriei noastre umanități” – interviu cu regizorul Emmanuel DEMARCY-MOTA –

„Sîntem, poate, la sfîrșitul propriei noastre umanități” – interviu cu regizorul Emmanuel DEMARCY-MOTA –

Artistul nu trebuie să reunească oameni, ci trebuie doar să găsească un drum. Este lucrul cel mai dificil.

 „Dacă școală nu e, spirit critic nu e. Și dacă spirit critic nu e, cultură nu e“ – interviu cu Nicolae MANOLESCU

„Dacă școală nu e, spirit critic nu e. Și dacă spirit critic nu e, cultură nu e“ – interviu cu Nicolae MANOLESCU

Se reproșează sistemului nostru de învățămînt, printre altele, că nu dezvoltă spiritul critic al elevilor.

„Îi întîlneam pe idolii copilăriei“ – interviu cu regizorul Claudiu MITCU –

„Îi întîlneam pe idolii copilăriei“ – interviu cu regizorul Claudiu MITCU –

Faptul că din cînd în cînd filmez cu telefonul nu înseamnă că sînt director de imagine.