LA ZI ÎN CULTURĂ

„Piața de carte pentru copii este îndrăgostită de imagine” – anchetă –

„Piața de carte pentru copii este îndrăgostită de imagine” – anchetă –

Bologna este locul unde toți cei din industria cărților pentru copii se adună și unde este expus tot ce a apărut mai bun în lume în ultimul an.

„Acum am ales să vorbim despre iubire” – interviu cu regizorul Emanuel PÂRVU –

„Acum am ales să vorbim despre iubire” – interviu cu regizorul Emanuel PÂRVU –

Povestea pleacă din întrebări pe care Miruna și cu mine ni le-am pus, amîndoi fiind în ipostaze duble – și cea de copii (ai părinților noștri), și cea de părinți (ai copiilor noștri).

 Povara de pe umeri

Povara de pe umeri

Habar n-aveam ce era un atac de panică. Se întîmpla acum mai bine de douăzeci de ani.

Demonii amiezii

Demonii amiezii

Cînd se instalează, degradează eul și, în cele din urmă, eclipsează capacitatea de a da ori de a primi afecțiune

Cuţitul – reflecţii în urma unei tentative de asasinat –

Cuţitul – reflecţii în urma unei tentative de asasinat –

Urmează mai multe lovituri, în gît, în piept, în ochi, peste tot. Simt cum mi se înmoaie picioarele şi mă prăbuşesc.

„Copiii abandonați erau recuperabili, parțial recuperabili și irecuperabili” – interviu cu Ioana CĂLINESCU și Oana DRĂGULINESCU, fondatoarele Muzeului Abandonului –

„Copiii abandonați erau recuperabili, parțial recuperabili și irecuperabili” – interviu cu Ioana CĂLINESCU și Oana DRĂGULINESCU, fondatoarele Muzeului Abandonului –

Muzeul Abandonului este un proiect independent muzeal, digital și participativ, despre fenomenul abandonului copiilor, dar într-un context mai larg al culturii abandonului generalizat

„Curiozitatea și calitatea privirii sînt esențiale”  – interviu cu Adina BRĂDEANU –

„Curiozitatea și calitatea privirii sînt esențiale” – interviu cu Adina BRĂDEANU –

Mi s-a spus de multe ori că aceste note ajută, mediind întîlnirea spectatorilor cu filme pe care, altminteri, nu știu „de unde să le apuce”.

Istoria lumii în 15 orașe

Istoria lumii în 15 orașe

O vizită la Viena în 1900 însemna înfruntarea unuia dintre cele mai captivante, diverse și derutante centre urbane pe care le-a cunoscut lumea.

Introspecții picturale. Confesiuni elective

Introspecții picturale. Confesiuni elective

În prezent, cu excepția momentelor cînd au loc evenimente de cultură și artă la Iași ori la Suceava care să-l solicite personal, artistul trăiește și creează la Iacobeni (județul Suceava), locul natal.

„Eu cred că personajele sînt mult mai interesante decît oamenii” – interviu cu Nicolae MANOLESCU –

„Eu cred că personajele sînt mult mai interesante decît oamenii” – interviu cu Nicolae MANOLESCU –

Nu, pentru că e normal să citeşti diferit la vîrste diferite şi în contexte culturale schimbate.

„Sîntem, poate, la sfîrșitul propriei noastre umanități” – interviu cu regizorul Emmanuel DEMARCY-MOTA –

„Sîntem, poate, la sfîrșitul propriei noastre umanități” – interviu cu regizorul Emmanuel DEMARCY-MOTA –

Artistul nu trebuie să reunească oameni, ci trebuie doar să găsească un drum. Este lucrul cel mai dificil.

 „Dacă școală nu e, spirit critic nu e. Și dacă spirit critic nu e, cultură nu e“ – interviu cu Nicolae MANOLESCU

„Dacă școală nu e, spirit critic nu e. Și dacă spirit critic nu e, cultură nu e“ – interviu cu Nicolae MANOLESCU

Se reproșează sistemului nostru de învățămînt, printre altele, că nu dezvoltă spiritul critic al elevilor.

„Îi întîlneam pe idolii copilăriei“ – interviu cu regizorul Claudiu MITCU –

„Îi întîlneam pe idolii copilăriei“ – interviu cu regizorul Claudiu MITCU –

Faptul că din cînd în cînd filmez cu telefonul nu înseamnă că sînt director de imagine.